شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

بدترین غربت

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۱۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بدترین غربت

کناره گیری کردن کامل از اجتماع و دوری کردن از انسان ها برای هیچ انسانی میسّر نمی باشد چون دوری کردن از دوستان بسیار سخت و مشکل می باشد. این نکته روشن است که انسان در وطن خودش علاقه هایی دارد؛ و با وجود این علاقه ها انسان احساس تنهایی نمی کند و در مسائل مادی و معنوی از آنها بهره می گیرد زیرا در این صورت شخص در وطن خودش است و در مشکلات پناهگاهی دارد، احساس امنیت دارد، آرامش دارد، امّا همین شخص با دوری از وطن و در غربت همۀ این موارد را از دست می دهد، و بدون آرامش و بی یار و پناه مانده و احساس تنهایی می کند.

باید گفت که انسان ها روحیۀ اجتماعی دارند و همۀ جوامع انسانی در سایۀ همین روحیه به وجود آمده اند، به همین خاطر انسان ها همیشه کوشش می کنند تا دوستان بهتر و بیشتری پیدا کنند و تمام کسانی که از پیدا کردن دوست خوب عاجزند در واقع بیمار می باشند.

امّا این نکته هم مسلّم و قطعی است که هر کسی شایستۀ دوستی نمی باشد بلکه باید کسانی که کمک کنندۀ بر دین و دنیا هستند را به عنوان دوست انتخاب کرد.

 


منبع:

1.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج12،ص393.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۳
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی