شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

زندگی همراه با ادب و احترام

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 زندگی همراه با ادب و احترام

   انسان موجودی اجتماعی می باشد و بر خلاف موجودات دیگر باید در زندگی انسان، ادب و احترام به هم نوعان رعایت شود. اصل احترام و تکریم در زندگی خانوادگی بسیار مهم می باشد و از حقوقی که بین زن و شوهر مشترک می باشد، احترام به یکدیگر است. مرد و زن همیشه باید احترام یکدیگر را نگه دارند، چه در خانه و چه در بیرون از محیط خانه باشند. چون بسیاری از جدالها در محیط خانواده به دلیل از بین رفتن حرمت و احترام زن و مرد، شروع می شود. در حالی که اگر زن و مرد به هم احترام می گذاشتند و پرده ها کنار نرفته بود، هیچ گاه به جدال و نزاع نمی پرداختند. در صورتی که رعایت کردن تکریم و احترام بین زن و مرد ایجاب می کند که هر گاه یکی از زن و شوهر دچار اشتباه شد، طرف مقابل با احترام و گذشت از وی بگذرد و اشتباه او را آشکار نکند.                                                                                     

 از این رو، زن و مرد باید در برخورد با هم از کلمات احترام آمیز استفاده کنند و واقعاً به یکدیگر احترام بگذارند. که این شرایط با حفظ حدّ وجودی و ارتباطی توسط زن و شوهر به وجود می آید.    


                                                              

   برای مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.  

  منبع:

   1. کتاب نسیم عشق،عوامل تحکیم و تزلزل خانواده.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۳
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی