شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

شک کردن

دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۴۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

شک کردن

انسان اگر در نظام و نظم دقیق عالم دقت کند می فهمد که این نظم دقیق را ناظمی حکیم و قادر ایجاد کرده است و توانایی خلق کردن هر چیزی را دارد و قدرت او نامحدود می باشد. عالم هستی و مخلوقات عجیب و اسرار آمیز و تمام شگفتی های روی زمین برای پی بردن به وجود سازندۀ قادر کافی می باشد، به خصوص در این عصر که با پیشرفت علم شگفتی ها ی زیادتری از عالم خلقت آشکار شده است و راه شناخت پدید آورندۀ این شگفتی ها را آسان تر کرده است. امّا با وجود این همه شگفتی های  عجیب بعضی ها خالق حکیم را به راحتی انکار می کنند.

امام علی(علیه السلام)می فرمایند:( عَجِبتُ لِمَن شَکَّ فِی اللهِ، وَ هُوَ یَرَی خَلقَ اللهِ؛ از کسی که در خدا شک می کند در شگفتم در حالی که خلق او را می بیند و می تواند از هر مخلوق کوچک و بزرگ، ساده و پیچیده به ذات پاک آفریدگار پی ببرد).1

حال اگر انسان در گوشه و کنار جهان، در حیوانات وحشی، گیاهان، پرندگان، ماهی ها و ساختمان بدن خود انسان و تمام موجودات ذرّه بینی تفکّری کند و بیندیشد آثار عظمت خالق دانا به وضوح دیده می شود و راه شناخت خدا را بسیار آسان تر می کند. از باب مثال در دنیا درختان عظیمی هستند که طول برخی از آنها به 50متر و قطرشان12متر می باشد و با وجود این درختان انسان ها این توانایی را خواهند داشت که از چوب آنها برای یک دهکده که تمام خانه هایش چوبی باشد، خانه سازی کنند.

از این رو، باید همیشه چشم و گوش خود را باز کنیم و آثار عظمت و قدرت خدا را ببینیم و در مقابل این همه نعمات و برکات الهی شاکر بوده و این نعمتهای فراوان را در راه درست و صحیح استفاده کنیم.

 


منابع:

1.مصادرنهج البلاغه،ج4،ص113.

2.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج13،ص52.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۰
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی