شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

فراموشی حیرت انگیز

سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۰۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

فراموشی حیرت انگیز

اگر در تاریخ گذشتگان و تمام کسانی که هزاران سال قبل در این دنیا زندگی می کردند بیندیشیم خواهیم یافت که آنها هم مانند ما زمانی در این دنیا بوده اند و با تمام خوشی ها و تلخی ها از این دنیا به عالم دیگر سفر کرده اند .

حضرت علی (علیه السلام)می فرمایند:( عَجِبتُ لِمَن نَسِیَ المَوتَ وَ هُوَ یَرَی المَوتَی؛ تعجب می کنم از کسی که مرگ را فراموش می کند با این که مردگان را با چشم خود می بیند).1

پایان یافتن همه چیز در دنیا و از تمام مقام ها و مال و اموال جدا شدن و مهم تر از همه بسته شدن پروندۀ عمل انسان به طوری که کار خوب و بدی بر آن اضافه نمی شود را مرگ می گویند.

 امّا نکتۀ عجیب آنجا است که بسیاری از انسان ها مرگ را فراموش می کنند حال آنکه بارها به دست خود دوستان و آشنایان را به سوی دیار آخرت می برند و دفن می کنند.

باید گفت که غفلت و فراموشی انسان بسیار حیرت انگیز می باشد به طوری که اکثر مردگان افرادی هستند که از ماها جوان تر یا سالم تر و یا قوی تر و در مواردی هم بدون سابقۀ یک لحظه بیماری به سوی سفری بدون بازگشت می روند و با این وجود دوباره انسان در منجلاب غفلت و فراموش کاری باقی می ماند و از آن خارج نمی شود.

 

 


منابع:

1. مصادرنهج البلاغه،ج4،ص113.

2. کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج13،ص54.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۱
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی