شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

پرده پوشی

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۳۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

پرده پوشی

انسان در طول عمر خود در دنیا گناهان بسیاری را انجام می دهد که بسیاری از این گناهان پوشیده مانده و کسی از آنها مطلع نمی شود.

امام علی(علیه السلام) می فرمایند: ( الحَذَرَ الحَذَرَ فَوَ اللهِ لَقَد سَتَرَ، حَتّی کَأَنَّهُ قَد غَفَرَ؛ از مجازات الهی بر حذر باش بر حذر باش، به خدا سوگند آن قدر پرده پوشی کرده که گویی آمرزیده است).1

باید گفت که یکی از صفات خداوند ستارالعیوب بودن می باشد. خدا با رحمت وسیعش گناهان مخفی و پنهانی بندگانش را افشا نمی سازد تا آبروی بندگان در نزد دوست و دشمن حفظ شود تا شاید این بندگان از خواب غفلت بیدار شده و به سوی خدا باز گردند و از گناهان خودشان توبه کرده و دست بردارند. امّا غالباً این گونه نیست بلکه افراد از لطف و رحمت الهی سوء استفاده می کنند و گمان می کنند که هیچ گناهی نکرده اند یا اینکه در صورتی که گناهی هم مرتکب شده اند خداوند بدون توبه کردن آنها را بخشیده است.

از این رو، باید اشخاص از این لطف و رحمت خداوند مغرور نشوند چون خداوند عدّه ای از گناهکاران را لایق بخشش نمی بیند؛ و آنها را به حال خودشان رها می کند و مجازات آنها را به تأخیر می اندازد تا بار گناهشان سنگین شود و در آن وقت به شدت مجازاتشان می کند.

 


منابع:

1.مصادرنهج البلاغه،ج4،ص27.

2.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین،ج12،ص188.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۴
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی