شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

دستان خالی

دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دستان خالی

انسان زمانی که قصد سفر کردن به مکانی را دارد سعی و تلاش می کند که همۀ اسباب و لوازم مورد نیاز در سفر را تهیّه کرده و همراه خود داشته باشد تا در مواقع نیاز از آنها استفاده کند چون انسان بدون وسایل مورد نیاز توان سفر کردن و ادامۀ مسیر را نخواهد داشت.

این نکته روشن است که دنیا راه و مسیر جهان آخرت می باشد و انسان در این راه با منزلگاه های زیادی روبه رو می شود که باید از این منزلگاه ها اسباب و وسایل لازم برای آخرت را جمع کرد تا آن زمان که به مقصد رسید دستش از لوازم و اسباب مورد نیاز در آخرت خالی نباشد؛ امّا افراد دنیا پرستی که تمام عمرشان به زرق و برق دنیا مشغول هستند، مانند افرادی هستندکه بر مرکب سوارشده و در خواب هستند و ساربان آنها را به طرف مقصد می برد. که انتهای این راه و مسیر همان مرگ می باشد و زمانی که اجل آنها برسد از خواب غفلت بیدار شده و با دست خالی و بدون اسباب و لوازم برای یک سفر به سوی سفر آخرت می روند.

از این رو، باید گفت که دنیا مانند بازاری بزرگ است که مدّت این بازار و سرمایۀ در آن ساعت ها و شب و روزهای عمر انسان هاست و هر گاه در این مدّت خواب باشند سرمایۀ آنها از دستشان می رود و تجارتی حاصل نمی شود.

 


 

منبع:

1.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج12،ص389.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۲
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی