شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

حفظ موجودیت خانواده با مشورت

يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حفظ موجودیت خانواده با مشورت

انسان موجودی اجتماعی است،این انسان اگر بخواهد آنچه را که فقط به نظر خودش خوب یا بد است انجام دهد با مشکلاتی روبه رو خواهد شد چون یک نفر به تنهایی همه چیز را نمی داند، پس باید برای زندگی راحتتر و بهتر با دیگر اشخاص مشورت کند. در زندگی خانوادگی هم باید اصل مشورت استوار باشد تا ستونهای زندگی روزبه روز محکمتر بشود. حال باید گفت که اعضای اصلی یک خانواده زن و شوهر می باشند، پس باید برای حفظ صمیمیت در خانواده در مسائل مهم و اساسی با یکدیگر مشورت کنند و پس از تصمیم گیری آن را اجرا کنند، تصمیم گیری یک جانبه چه از طرف زن چه از طرف مرد به زندگی لطمه وارد می کند، چون این یک جانبه عمل کردن موجب می شود که طرف مقابل احساس پوچی کرده و این احساس باعث می شود که شخص به طرف بی مهری و انزوا کشانده شود و کم کم شکاف و جدایی در زندگی به وجود بیاید.

خداوند در قرآن می فرماید: (و شاورهُم فِی الاَمرِ؛ در امور با هم مشورت کنید).1

بنابراین هدف اصلی از مشورت زن و شوهر با هم این است که دو عضو اصلی خانواده از نظریات همدیگر بهره گرفته و آگاهی پیدا کنند و با این مشورت به آنچیزی که نزدیکتر به منطق و عقل می باشد عمل شود، که کمترین فایدۀ مشورت حفظ موجودیّت زن و شوهر در محیط خانواده می باشد.


منابع:

1. سورۀ آل عمران،آیۀ159.

2. کتاب نسیم عشق،عوامل تحکیم و تزلزل خانواده.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۰
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی