شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

آیا میان تن پروری و پرورش بدن فرق است؟

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آیا میان تن پروری و پرورش بدن فرق است؟

 

برخی انسانها هستند که کارشان فقط خوردن و خوابیدن است و فقط به فکر تن پروری و آسایش جسمی هستند و حتّی راضی نیستند که کوچکترین کاری انجام دهند، در مقابل افرادی هستند که تن پروری را رها کرده و دنبال پرورش بدن خود هستند. باید گفت که دین اسلام مخالف تن پروری به معنای شهوت پرستی و نفس پروری است و در مقابل چیزی که اسلام واجب کرده است پرورش بدن به معنای حفظ سلامت و بهداشت می باشد و هر کاری که به بدن ضرر بزند را حرام کرده است. از منظر اسلام اگر عملی واجب مثل روزه برای بدن ضرر داشت، نباید روزه گرفته شود و اگر شخص روزه گرفت کار حرامی کرده است.  امکان دارد افرادی باشند که میان تن پروری به معنای نفس پروری که مرتبط به اخلاق است با پرورش بدن که امری بهداشتی است فرق نگذارند و این خیال را بکنند  اسلام که مخالف تن پروری است با بهداشت بدن نیز مخالف است، پس در این صورت از نظر این افراد کارهایی که به بهداشت و سلامت بدن ضرر می زند از نظر اسلام کار اخلاقی است، حال آنکه این اشتباهی خطرناک و فاهش است. باید گفت که اسلام تن پروری را ردّ و محکوم کرده است و این نفس پروری و شهوت پرستی هم به روح انسان ضربه می زند و موجب بیماری های روحی و روانی می شود و هم بر بهداشت و پرورش صحیح جسم ضربه زده و موجب بیماری جسمی است.

زیرا شهوت پرستی و نفس پروری افراط کاری هایی را به دنبال دارد که این افراط کاری ها منشأ اختلالات اساسی در اعضا ی بدن می باشد.

برای مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.


مرتضی مطهری-انسان در قرآن- صفحۀ29-30.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۷
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی