شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

اصل و ریشه درونی پوشش زن

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اصل و ریشۀ درونی پوشش زن

 

انسان وقتی می خواهد یک چیزی را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد باید در اصل و ریشۀ آن بررسی و تحقیق کند، مثلاً درمورد بیماری های روانی باید جستجو کرد که این بیماری ازکجا نشأت گرفته است. حال باید گفت که حجاب و پوشش زنان هم دارای اصل و ریشۀ درونی است و باید ریشۀ این پدیده را در غرایز خود زن جستجو کرد. یکی از نظریاتی که در این مورد دقیق می باشد، این است که حیا و عفاف و پوشش چیزی است که زن با یک نوع الهام برای اینکه موقعیّت خود را نزد مرد حفظ کند و خود را نزد مرد گرانبها جلوه دهد، به کار می برد. هوش فطری زن به او وانمود کرده است که از لحاظ جسمی توان برابری با مرد را ندارد و اگر زن بخواهد با مرد دست و پنجه نرم کند از عهدۀ زور بازوی مرد بر نخواهد آمد. و از دیگر سو مرد نیز نقطۀ ضعفش همان نیاز او است که در وجودش نهاده شده است که مرد مظهر عشق و طلب کردن است و زن مظهر معشوقیت و مظلومیّت می باشد و مرد در طبیعت خودش دنبال کننده و گیرنده خلق شده است.

ازاین رو، زن وقتی نقطۀ ضعف مرد را در مقابل خودش دانست و مقام و قدر خود را در برابر مرد به دست آورد، همانگونه که برای تجمل و خودآرایی به زروزیور متوسل شد تا مرد را به دست آورد و تصاحب کند، همانگونه نیز متوسل به دور نگه داشتن خود از دست مرد شد و زن این نکته را بدست آورد که برای اینکه مقام خود را نزد مرد بالا ببرد، نباید خود را رایگان کند بلکه باید آتش عشق و طلب کردن مرد را تیز و تیزتر کند.

برای مطالب بیشتر اینجا کنید.


مرتضی مطهری-مسئلۀ حجاب-صفحۀ62-67.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۶
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی