شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

نتیجه ناهماهنگی اندیشه وعمل

جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نتیجه ناهماهنگی اندیشه و عمل

افرادی هستند که ذهن آنها یک مخزن پر از اطلاعات می باشد و دلشان خوش است که به درجات رشد و کمال معنوی رسیده اند و مطالبی را از این و آن شنیده  و با بازگوکردن آنها برای دیگران، قصد فخرفروشی دارند، بدون اینکه این اطلاعات به حدّ باور قلبی آنها رسیده  و نتیجه اش در اعمالشان ظاهرشود.که این حالت افراد منافق است. حال باید گفت کسی که به گفته های خود و رفتار ظاهری خود اعتقاد ندارد، دچار نفاق و دورویی شده است و فقط برای مصالح شخصی خود کاری را انجام می دهد، که این حالت دورویی از ناهماهنگی  میان اندیشه و عمل می باشد. نفاق و دورویی موجب می شود که فرد مبتلا به نگرانی ها و فشارهای روانی بشود و نتواند انسانیّت و اخلاق مدار بودن را در وجود خود ذخیره کند؛ چون این حالت بد وحدت شخصیّتی انسان را از بین برده و آسایش روانی را نابود می کند و شخص را دچار اضطراب و نگرانی می کند.

در نتیجه باید گفت که یکی از اصل های بسیار مهم، هماهنگ بودن اندیشه و عمل است. به گونه ای که انسان راه سعادت و انسانیّت واقعی را تشخیص داده و به اعتقادات واقعی و اخلاقی باور پیدا کند و با جان و دل آنها را پذیرفته و جامۀ عمل به این اعتقادات بپوشاند.

برای مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.


کتاب راه روشن،ج3.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۴
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی