شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

تخریب دین برای دنیا

جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

تخریب دین برای دنیا

تمام امور مادی و معنوی عالم به دست خالق حکیم بوده و او قادر بر هر کاری می باشد پس انسان باید برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی به دستورات خداوند عمل کرده و در انجام آنها کوتاهی نکند.

حضرت علی(علیه السلام)می فرمایند:( لَا یَترُکُ النَّاسُ شَیئاً مِن أَمرِ دِینِهِم لِاستِصلَاحِ دُنیَاهُم اِلَّا فَتَحَ اللهُ عَلَیهِم مَا هُوَ أَضَرُّ مِنهُ؛ مردم چیزی از امور دینشان را برای اصلاح دنیایشان ترک نمی کنند مگر این که خداوند زیان بارتر از آن را به روی آنها می گشاید).1

این نکته روشن است که در اکثر وقت ها، امور دنیایی با امور دینی در مقابل هم قرار می گیرند و اگر بخواهیم هر یک را انجام دهیم دیگری ضایع خواهد شد، با این شرایط افراد یکتاپرست و موحّد راستین که همه چیز را به دست خدا می دانند برای حفظ کردن ایمان و دین خویش به منافع دنیایی که در مقابل منافع دینی باشد دست ردّ می زنند و آن را رها می کنند که خدا هم به خاطر این کارشان بهتر از آن را که از دست داده اند به آنها می دهد و رحمتش را شامل حالشان می کند.

امّا به عکس کسانی که ایمان و دین خود را فدای دنیا و منافع دنیوی کنند خدا بدتر از چیزی که از آن می ترسیدند به طرف آنها روانه می سازد. مثلاً افرادی هستند که بخاطر کارهای دنیوی نماز را با سرعت خوانده و ارکان نماز را به درستی ادا نمی کنند که این افراد نماز را فدای منافعشان کرده و به جایی هم نمی رسند.

 


 

منابع:

1.مصادرنهج البلاغه،ج4،ص99.

2.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج12،ص632.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۳۰
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی