شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

نابودی گناهان

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۵۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نابودی گناهان

بدن انسان به گونه ای خلق نشده است که هیچگاه درد و ناراحتی برایش نباشد بلکه این بدن دائماً سپر بلاها و ناراحتی ها و دردهاست و باید اینها را تحمّل کند تا این تحمل دردها در غالب موارد موجب سالم شدن جسمی و پاک شدن روح از کثیفی ها و آلودگی ها شود.

امام علی (علیه السلام) هنگامی که یکی از یاران خود را بیمار می بیند ضمن احوال پرسی به او می فرماید:( جَعَلَ اللهُ مَا کَانَ مِن شَکوَاکَ حَطّاً لِسَیِّئَاتِکَ؛ خداوند این درد و بیماری تو را سبب ریزش گناهانت قرار داد).1

باید گفت که این ریزش گناهان با درد و بیماری قطعاً موجب شادی می شود و فشار بیماری و درد را برای انسان کاهش داده و انسان روحیه ای نو برای مبارزه کردن با بیماری و درد پیدا می کند. این نکته روشن است که هر درد و رنج و بلائی فلسفه ای دارد؛ و یکی از این فلسفه ها آمرزش گناهان انسان می باشد؛ یعنی خداوند کریم و بخشنده با این درد و بلاها می خواهد بنده اش را که لغزش هایی داشته در این دنیا پاک گرداند.

علاوه بر اینها، انسان هنگامی که بیمار و گرفتار است به خدای خودش توجّه خاصی پیدا می کند و غالباً با این دردها به یاد مردن افتاده و از گناهان خودش توبه می کند و همین توبه کردن دلیل دیگری برای ریزش گناهان می باشد.

از این رو، در بلاها و بیماری ها برای انسان سه فایدۀ بزرگ می باشد یکی اینکه انسان به یاد خدایش افتاده و دیگر اینکه دعایش در این حال مستجاب می شود و سوم اینکه تمام گناهانش به سبب بیماری و بلاها ریخته می شود.

 


منابع:

1.مصادرنهج البلاغه،ج4،ص39.

2.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج12،ص279.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۸
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی