شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

بی مهری بستگان

جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بی مهری بستگان

در دنیا هر کس آشنایان و بستگانی دارد که می تواند در مواقع سختی ها به آنها تکیه کند،  حال برخی از این بستگان انسان را در سختی ها یاری می کنند و برخی یاری نمی کنند.

امام علی(علیه السلام)می فرمایند:(مَن ضَیَعَّهُ الاَقرَبُ اُتِیحَ لَهُ الاَبعَدُ؛ کسی که نزدیکانش او را رها سازند آنها که دورند برای حمایت از او و یاری اش آماده می شوند).1

پس هر کسی که نزدیکانش نسبت به او بی مهری کرده و او را رها کردند نباید از این جریان نا امید گردد؛ چون خداوند راه های دیگری به سوی او خواهد گشود. و از حکمت و رحمت الهی این است که انسانها به وسیلۀ بستگان و دوستان نزدیک حمایت شوند؛ اما در صورتی که آنها به وظیفۀ خود عمل نکرده و صلۀ رحم را قطع کردند ، خداوند این مسئولیت را بر عهدۀ دیگران می گذارد تا این بنده اش در میان توفان حوادث و گرفتاری ها تنها نباشد.

از این رو، اگر نزدیکان و بستگان از نیروهای یکدیگر استفاده نکنند و نسبت به هم بی اعتنا باشند، این عوامل سبب می شود که دور افتادگان آنها را بربایند و از وجود آنها بهره بگیرند.

 


منابع:

1.مصادر نهج البلاغه،ج4،ص15.

2.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج12،ص105.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۲
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی