شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

سرمایه خوب

پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سرمایۀ خوب

انسان در زندگی خود اگر بخواهد تنهای تنها زندگی کند حلّ کردن تمام مشکلات و گرفتاری ها برایش میسّر نخواهد شد، پس برای پیمودن سربالائی های زندگی باید دوستانی داشته باشد که به او یاری برسانند. شکی نیست که یکی از سرمایه های انسان در زندگی دوستان صمیمی می باشند؛ که شخص با داشتن این سرمایه هم می تواند در مقابل مشکلات ایستادگی کند و هم می تواند از تجربه ها و نظرات این دوستان صمیمی در کارهای ضروری استفاده کند.

نکته جالب در اینجا آن است که بدست آوردن دوست خوب کار آسانی است؛ و مانند به دست آوردن مال نیست که نیاز به تلاش زیادی دارد و مانند مقام نیست که به دست آوردنش نیاز به روابط اجتماعی قوی داشته باشد، بلکه دوست خوب پیدا کردن با همان سرمایه ای که همه آن را در اختیار دارند به دست می آید و آن سرمایه همان گشاده رویی، حسن معاشرت و ادب است.

از این رو، باید گفت که انسان قادر نیست با اموال تمام مردم را از خود راضی نگه دارد، پس باید با خوش رویی و رفتار خوب افراد را از خود راضی نگه داشت.

 


 

منبع:

1.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج12،ص95.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۱
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی