شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

رضایت از خود

دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رضایت از خود

انسان در رفت و آمد و برخوردهای خود با افراد متفاوتی از لحاظ رفتار و کردار مواجه می شود که هر کدام مرام و روحیۀ مختلفی دارند. در میان افراد جامعه کسانی هستند که از خود راضی بوده و انتظارشان این است که دیگران برای آنها احترام قائل شده و به آنها سلام کنند، در مجالس آنها را در صدر مجلس بنشانند، کسی روی حرف آنها سخنی نگوید و همیشه آنها را مدح و ستایش کنند. این گونه افراد در زمانی که این احترامات را نمی بینند و مردم آنها را در جایگاه اصلی خودشان می شناسند نه آنچه که خودشان ادعا می کنند، در این صورت به همۀ مردم بدبین می شوند و از مردم بدگویی می کنند و همین کارها سبب  می شود که مردم از این گونه افراد خشمگین شوند.

 در مقابل کسانی هستند که متواضعانه با مردم برخورد کرده و نقد و انتقاد مردم را قبول می کنند، و همیشه برای دیگران احترام قائل بوده و هرگز خود را طلبکار نمی دانند، که این امور سبب می شود که دوستان فراوانی جلب کنند.

از این رو، انسان باید از خود پسندی و تکیه بر نقاط قوت خودش و علاقۀ به مبالغه در ستایش نسبت به خودش پرهیز کند تا هم بتواند رضایت الهی و هم رضایت مردم را به خودش جلب کند.

 


 

منبع:

1.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج12،ص63.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۸
فاضل کاوه

نظرات  (۱)

۰۸ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۴۹ فروشگاه اینترنتی
مرسی ، واقعا خودپسندی ریشه فرد رو می سزونه ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی