شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

گنجینه اسرار

جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

گنجینۀ اسرار

 

امروزه با پیشرفت علم و فناوری خبر تمام اتفاقات در دنیا پخش می شود، و انسان در هر کجای دنیا که باشد می تواند در مدت زمان کمی از خبرات جاهای دیگر مطلع بشود. در میان این اختراعاتی که بشر بدست آورده ، اسباب و وسایلی به چشم می خورد که برای تجسس و کشف اسرار افراد اختراع شده است.

امام علی(علیه السلام) می فرمایند: (صَدرُ العاقِل ِصُندُوقُ سِرِّه ؛ سینۀ عاقل گنجینۀ اسرار اوست

پس همانطوری که افراد صاحب ثروت اشیاء قیمتی را در صندوقهای بسیار محکم نگه داری می کنند، انسان عاقل نیز باید اسرار خود را در دلش پنهان کند، چون اگر اسرار انسان به دست دوستش بیفتد گاه ناراحتی او را به دنبال دارد و اگر اسرارش به دست دشمنش بیفتد امکان دارد که سبب آبروریزی او شود. که در بعضی مواقع مهم تر از اسرار خود شخص، امکان دارد بعضی اسرارها با سرنوشت یک ملت ارتباط داشته باشد، که اگر فاش شود خسارت جبران ناپذیری به آن ملت وارد کند.

از این رو، انسان نباید به گمان اینکه ما فقط اسرارمان را به دوستان صمیمی خود می گوییم، حال آنکه غافل باشد از این نکته که همان دوستان صمیمی نیز دوستان صمیمی دیگری دارند.

 

 


منبع:

1.مصادر نهج البلاغه،ج4،ص9.

2.کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)،ج12،ص59.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۵
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی