شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

زندگی با فحش و بدزبانی

جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 زندگی با فحش و بدزبانی

 

انسان موجودی بر خلاف سایر موجودات است، به این معنا که انسان دارای قدرت نطق و سخن گفتن می باشد، که همین وجه ناطق بودن وظیفۀ انسان را سنگین تر می کند. چون انسان باید تشکیل خانواده دهد و به طور اجتماعی و در اجتماع با افراد دیگر زندگی کند. پس انسان باید در رفتار با اشخاص دیگر مراقب رفتار و گفتار خود باشد و به گونه ای با دیگران سخن نگوید که رنجیده خاطر شوند. یکی از عوامل نابود کنندۀ خانواده و زندگی  بد زبان بودن و فحاشی می باشد که با انجام این رفتارها افراد از هم رنجیده خاطر می شوند. باید گفت  هر مقداری که خانواده ها از اصالت و نجیب بودن فاصله بگیرند و دور شوند بد زبانی و فحاشی ها زشت تر می شود. پس زن و مرد برای اینکه بتوانند زندگی خوب داشته و بتوانند به صفا و صمیمیّت برسند باید از دشنام و بدزبان بودن پرهیز کنند. زن و مرد خوشبخت و برتر، این نکته را می دانند که همۀ انسانها گریزان از تحقیر، انتقاد، تهدید، اعتراض، بد زبانی و ...    می باشند، پس این زن و مرد برتر هیچ گاه کلام خود را با تهدید، تحقیر، سرزنش، بد زبانی و مسخره کردن همدیگر به کار نمی برند.                                                                                                           

از این رو باید گفت که از بدترین عادات نامطلوب بعضی از همسران در زندگی بدبینی، بدگویی، انتقاد، فزونی خواهی و امثال اینها می باشد. که این موارد مانند سمّ زندگی و روابط شیرین زندگی را تلخ کرده و نابود می کنند و موجب می شوند که زندگی به سرعت از هم پاشیده شود.                                      

   برای مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.


   منبع:

   1.کتاب نسیم عشق،عوامل تحکیم و تزلزل خانواده.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۵
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی