شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

نبود معنویت در کانون خانواده

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نبود معنویت در کانون خانواده

انسان برای سعادت در زندگی احتیاجاتی دارد، که این نیازها و احتیاجات صرفاً مادی نیستند بلکه به معنویات که غذای روح می باشند نیز احتیاج زیادی دارد تا بتواند خود را کامل کرده و به سعادت و کمال واقعی برساند. یکی از عواملی که خانواده ها را تهدید می کند، سست شدن اصول اخلاقی و نبود معنویت می باشد. مرد و زنی که از معنویات فاصلۀ زیادی گرفته اند و دین را در زندگی خود فراموش کرده اند با دست خود کانون گرم خانواده را به سوی نابودی سوق داده اند.  باید گفت هر زمان که باورهای حاکم بر روابط زن و شوهر بر اساس لذّت جویی،مادی گرایی،سودطلبی و امثال اینها استوار شد، زندگی از معنویت تهی می شود و وقتی که این موارد سست کننده در زندگی به وجود آمد، به محض ایجاد شدن موقعیتهای خاص مثل بیماری، بی پولی، افزایش سن و... زندگی و خانواده از درون متلاشی خواهدشد.

بنابراین به این نتیجه دست می یابیم که خانواده هایی که اهمیتی به باورهای دینی نداده و رعایت حجاب و عفاف را     نمی کنند و با حضور در  مهمانی های مختلط و معاشرتهای آلوده و مصرف کردن اموال حرام و عدم رعایت اخلاق دینی در زندگی، زمینه های تزلزل و نابودی کانون گرم خانواده را به وجود می آورند.

 

برای مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.


منبع:

1.کتاب نسیم عشق،عوامل تحکیم و تزلزل خانواده.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۴
فاضل کاوه

نظرات  (۱)

۲۰ آذر ۹۶ ، ۰۹:۳۸ سنگ آنتیک
باسلام و درود و تشکر از سایت خوب و مطالب ارزندتون .مفید و ارزنده بود استفاده کردیم ممنونم اززحماتتون دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی