شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

اغراض شیوع فحشا در جامعه

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اغراض شیوع فحشا در جامعه

 

انسان اگر طالب پیشرفت و پیروزی در کارهای دنیوی و اخروی است باید با عزم و ارادۀ جدی و واقعی تلاش کرده و از خدا طلب کمک کند، باید گفت که  ایجاد کنندگان  مانع در  راه این اراده و عزم واقعی بسیارند و چشم دیدن پیشرفت مادی و معنوی هیچ اجتماعی را نداشته و سعی در نابود کردن اعتقادات و ارادۀ دیگران دارند.

خدا در قرآن می فرماید: (ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین امنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا و الاخرة و الله یعلم و انتم لا تعلمون؛کسانی که دوست دارند کارهای بسیار زشت در میان اهل ایمان پخش شود، در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهند داشت، و خدا آنان را می شناسد و شما نمی شناسید.)1 کسانی که فحشا را در میان مردم رواج می دهند، باید منتظر عذاب دردناک خداوند باشند، این افراد با شیوع فحشا سعی می کنند که عزم و ارادۀ مردانگی را در مردم سست کرده و اراده را در مردم نابود کنند و به این نکتۀ مهم دست یافته اند که هیچ چیز به اندازۀ فحشا درسست کردن ارادۀ مردم اثر ندارد. باید گفت همان مقدار که اعتیاد به مواد مخدّر نیروی جسمی و اراده را تخریب و نابود می کند، به همان اندازه فحشا هم مایۀ نابودی اراده می باشد. حال اگر دین اسلام به حجاب داشتن تأکید دارد برای ذخیره شدن نیروی انسانی در انسانهاست، و همین دین با جلوگیری کردن از ارتباط جنسی مخالف است و می گوید این ارتباط باید در حدود خانواده و شرع باشد.

از این رو است که دین اسلام برای حفظ کردن روح مردانگی، انسانیت و شرافت در زن و مرد مسلمان، خارج شدن از دایرۀ ازدواج مشروع را اجازه نمی دهد و علت اینکه خداوند برای ایجاد کنندگان فحشا عذاب دردناک را در نظر گرفته به این دلیل  است که بدانند این مسأله چقدر از نظر خداوند حساسیّت دارد.

   برای مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.


1.سورۀ نور آیۀ19،ترجمۀ حسین انصاریان.

مرتضی مطهری- آشنایی با قرآن 4- صفحه 51-49

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۸
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی