شمیم بهشت

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

اثرات روانی امید به رحمت الهی

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اثرات روانی امید به رحمت الهی

 

خداوند انسان را آفریده است. و اینگونه نیست که او را رها کرده باشد، بلکه او را در کوزۀ آزمایش قرار می دهد و او را با مصیبتها و بلاهای گوناگون آزمایش می کند. باید گفت که زندگی در دنیا با فراز و نشیبهایی همراه است و امکان گرفتاری در بحران های شدید و تنگنا ها برای همۀ انسانها وجود دارد. غالب افراد در این مواقع نا امید می شوند و آرامش ندارند و در نتیجه از زندگی خود لذّت نخواهند برد و قدرت تصمیم گیری را از دست می دهند، مشکلات روحی و تربیتی پیدا کرده و به همه بدبین می شوند. حال اگر کسی هیچ یک از اسباب و علتهای مادی و ظاهری را مستقل از خدا ندید و اراده و خواستۀ خدا را بالاتر دانست، با این اعتقاد و روحیه خواهد دانست که از غیر خدا کاری بر نمی آید و همه چیز به دست اوست.  

از این رو، با دل بستن به خداوند، اعتماد به نفس در او تقویت شده و به آرامش روانی دست می یابد و این آرامش و تعادل روحی سبب می شود که راه گرفتن تصمیم های جدید و جدّی برای حلّ کردن مشکلات در شخص به وجود آید.

برای مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.


کتاب راه روشن،ج3.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۸
فاضل کاوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی